پرستاران مجبورند علاوه بر بیمار، دغدغه کاغذبازی را هم داشته باشند
 
پرستاران فردا
 
 

ئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قوچان طرح اعتبار بخشی را بدون آماده سازی زیر ساختها یک آمارگیری بیهوده خواند و گفت: پرستاران به واسطه این طرح مجبورند علاوه بر بیمارداری دغدغه تکمیل کردن فرم های اعتبار بخشی را هم داشته باشند.

 

محمد نیک پی در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری، طرح اعتبار بخشی در بیمارستانها را نوعی کاغذ بازی خواند و گفت: این طرح عملاً پرستاران را از بالین بیماران دور کرده است و پرستاران را درگیر پر کردن انواع فرم های مختلف کرده است.

وی ادامه  داد: تا زمانی که زیر ساخت آماده نباشد، پیاده سازی چنین طرح هایی جز وقت تلف کردن چیز دیگری در بر ندارد و خود مجریان نیز به تمام این مسائل واقف هستند و می دانند که در نهایت این طرح نه به نفع نظام سلامت و نه مردم است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستار گفت: تا زمانی که فرهنگ و زیر ساخت اجرای یک طرح وجود نداشته باشد، حتی اگر آن طرح علمی ترین و کاربردی ترین طرح نیز باشد، اجرای آن بی فایده است. در مورد طرح اعتبار بخشی نیز قضیه دقیقاً همین است و فقط یکسری آمارگیری های بیهوده انجام می شود و بی جهت یک بار اضافی به دوش پرسنل گذاشته می شود.

وی اضافه کرد: پیش از اجرای طرح اعتبار بخشی، پرستار بود و بیمارش اما حالا پرستار علاوه بر بیمار باید دغدغه پر کردن و تکمیل کردن حجم زیادی از فرم های مربوط به طرح اعتبار بخشی را نیز داشته باشد و وقتی هم به این موضوع معترض می شویم در پاسخ می گویند، این هم جزو وظایف کاری شماست.

نیک پی افزود:  اگر پیش از این، پرستار بر بالین بیمارش، 4 مرتبه امکان حضور داشت الان این مراجعه به 2 بار کاهش یافته است زیرا مجبور است در یک بازه زمانی مشخص فرم های تکمیل شده را تحویل مسئول مربوطه بدهد و پاسخگو باشد.

وی خاطر نشان کرد: بنده نیز قبول دارم که طرح اعتبار بخشی فی نفسه می تواند طرح سنجیده ای باشد اما به شرط آنکه نیروی کافی و توجیه شده در اختیار باشد تا بتواند برای اموری مثل آموزش به بیمار که بسیار هم مبحث مهمی است وقت بگذارد. در غیر این صورت این طرح، کاری عبث و بی فایده است.

پایان خبر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین